Customer Service Manager

APM Terminals Gothenburg  Sverige Publicerat: 23 jan 2018

Vi söker nu en ny chef till vår Customer Service-avdelning i rollen som Customer Service Manager. Det här är en nyckelroll för oss på APM Terminals Gothenburg då en av våra strategiska prioriteringar är att vidareutveckla våra kundrelationer, vilket innebär att du i den här positionen får stort utrymme till att vara med och påverka och bidra till vår fortsatta resa framåt.

We offer

Vi befinner oss på en spännande transformationsresa, där en av våra strategiska prioriteringar är att vi vill förbättra kundupplevelsen hos oss. I rollen som Customer Service Manager får du möjlighet att jobba i en roll där du, tillsammans med ditt team, Chief Commercial Officer (CCO) och övrig ledning, skapar vägen framåt för hur vi ska lyckas med det här uppdraget.
Customer Service-avdelningen består idag av 7 medarbetare exklusive rollen som Customer Service Manager, och ligger inom avdelningen Commercial. Du rapporterar direkt till CCO.

Key responsibilities

We are looking for

Vi söker efter dig som är en duktig ledare. Du har tidigare god erfarenhet från att leda ett team, gärna inom segmentet kundservice, och du har ett coachande och tydligt ledarskap som skapar möjlighet för dig och ditt team att jobba framåt och hitta nya, smarta lösningar. Vidare har du god erfarenhet av och kunskap om bokning av gods inom sjöfart och vi ser gärna att du har kunskap om tullprocessen.
Som person jobbar du engagerat tillsammans med dina medarbetare och du är van vid att sätta tydliga mål utifrån en övergripande strategi. Du är van vid att motivera och fånga upp medarbetare på individuell nivå och agerar utifrån vad situationen kräver. Vi tror att du som söker den här rollen tidigare har jobbat med någon typ av förändringsledning, alternativt har haft en ledande roll i ett bolag som befunnit sig på en transformation. Det innebär att du både är kreativ och van vid att visa vägen framåt samtidigt som du förstår vikten av tät och god kommunikation med dina medarbetare för att de ska följa dig på vägen. Du får energi av att jobba i en dynamisk miljö som kan förändras snabbt och håller fokus på målet.

Att jobba inom terminalverksamhet innebär att jobba in en snabbt föränderlig miljö, du kan därför hantera tvära kast och är duktig på att prioritera i det dagliga arbetet för att säkerställa att vi levererar som lovat till våra kunder. Samtidigt har du förmåga att tänka långsiktigt och arbetar med tydlig riktning framåt. Att du har mycket god vana av att jobba med kundrelationer och kundservice ser vi som en självklarhet.

Upplysningar:
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Morten Brühl, CCO, 010-122 26 10; morten.bruhl@apmterminals.com.

Ansök senast 2019-02-17 via vårt rekryteringssystem:
https://www.apmterminals.com/careers/current-job-opportunities

Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!